Sergej Popovič

I když rybařím od mala, lovu kaprů se věnuji přes deset let. Za tu dobu se na kaprařské scéně zrodilo mnoho firem co jsou tímto fenoménem úplně zahlcené... Píši schválně fenomén, jelikož kaprařina za poslední desetiletí nabrala takovou rychlost, že prozatím vypadá, že se jen tak nezastaví. Mimo základ velkých firem, které se zabývají nástrahami, co byli na začátku fenomenálního sportu, začali růst mnoho dalších, menších, ale zároveň úspěšných firem co tomuto sportu propadli... Každá firma se snažila přijít na chuť kaprů, a tak se předhánějí celou tu dobu ve vývoji SUPER nástrahy. Spoustě firem se to skoro podařilo, ale po úspěchu převážně přišel pád... Šlo jim totiž v první řadě o peníze a na vysokou kvalitu nějak zapomínali. 

Vždy mě zajímalo, jak taková firma funguje a co všechno to obnáší, dal jsem si za úkol podívat se na takovou firmu z blízka a nezaujatě a měl jsem hned jasno. Před pár lety jsem se u vody dozvěděl od kamaráda o jednom rybáři, který podle jeho slov chytá neuvěřitelné kapry a k tomu na vlastní boilie. Byl jsem dost překvapen fotkami, které mi ukázal. Neuvěřitelné množství kapitálních kaprů! Právě v tu dobu pomalu ale jistě začala růst firma SCRAP BAITS, která během pár let dosáhla velkého úspěchu ve vývoji nástrah pro lov kaprů.Od té doby jsem sledoval, jak tato malá firma roste a má čím dál víc příznivců. Proto i ve mně tato firma vzbudila zvědavost a chtěl jsem ji poznat z blízka..

Vybral jsem si pár produktů a těšil jsem se, až je vyzkouším. První objednávku jsem vyřídil telefonicky s majitelem firmy Vaškem Šrotem. Byl jsem informován, že boilie roluje vždy čerstvé, což mě dost mile překvapilo. Že sám vyrábí a sám řeší objednávky, to je opravdu neobvyklé, ale je to opravdu velké plus. Jelikož objednávku jsem si převzal osobně, měl jsem možnost dát řeč s majitelem, na to jsem se moc těšil. Po dlouhém, přátelském rozhovoru jsem poznal skromného člověka a zkušeného rybáře. Z jeho slov jsem pochopil, že to co dělá je jeho životním koníčkem a ne práce. Že především mu jde o kvalitu a spokojenost zákazníků a že nepotřebuje za každou cenu se zviditelnit. Na to, že jsme se viděli poprvé, udělal na mě opravdu výborný dojem a to jsem ještě netušil jaké překvapení tato firma připravila letos pro své příznivce.


Ale o tom později. Teď se chci pozastavit nad výrobkama které jsem si pořídil. Výrobky již od pohledu vypadají kvalitně a lákavě, kvalitní obaly taky stojí za řeč, nemusíte se bát, že se vám něco rozleje nebo roztrhne... Z nedostatku času výrobky jsem vyzkoušel na třech výpravách. Pokaždé jsem si krásně zachytal, kaprům opravdu chutnalo. Je vidět, že tyto výrobky jsou vyrobeny z nejlepších ingrediencí a hlavně s láskou ke kaprům. Líbí se mi, že každý si může vybrat, jak z Top řady, tak z řady Medium. Kvalita řady Medium bych řekl, že je nadstandartně vysoká. Nebudu teď rozebírat produkt po produktu, jelikož každý si musí udělat svůj názor sám. Rozhodně laťku nasadili vysoko a stojí za to tyto výrobky vyzkoušet. 

Jak jsem psal výše, letos bylo připraveno velké překvapení pro rybáře. A to klubové jezero Scrap Baits! Měl jsem to štěstí se tam podívat a zarybařit. Při příjezdu k vodě mě přivítal spolumajitel a zároveň správce jezera Mirek Hadrava . Jelikož jezero se nachází přímo ve městě Teplice, překvapila mě příroda okolo jezera. Chvíli jsme si povídali a dozvěděl jsem se spousta zajímavých věcí. Líčil mi, jak tato voda vypadala před půl rokem a nevěřil jsem vlastním očím, jak toto jezero vypadá dnes. Dali si kluci opravdu hodně práce s tím, je to opravdu krásná voda! Protože toto jezero má jen něco málo přes dva hektary, jsou zde jen dvě lovná místa. K místům se nedostanete autem, proto je zde taky vybudované hlavní molo odkud se rybáři můžou dostat k lovným místům člunem. A nebo v UK stylu vozíkem podél zarostlých břehů :) Už když jsem se zmínil o UK stylu, tak na to se taky myslelo. Jedno místo má velké dřevěné molo a druhé je zasypané kůrou. Takže nejsou problém ani hrazdičky ani stojan. Co je důležité říct je to, že o své auta se nemusíte bát, celý areál je za plotem a hlavni brána je vždy uzamčená... Tato voda skrývá mnoho krásných a neobvyklých kaprů, ale mimo toho plavou tu i kapitální karasy či líni. Podle slov správce budou nasazovat brzo i kapitální amury. Bude tu opravdu rozmanitá obsádka ryb. Kolem břehu je spousta potopených stromů v kterých kapři hledají úkryt. Proto je to celkem těžká voda. I když tato voda je otevřená nejen pro členy klubu, nedostane se sem každý. Rozhodně to je dobře, protože si chrání to, co tak těžko vybudovali.

V mých očích je to skupina tichých bláznů, kteří to vše nedělají pro peníze, ale z lásky k přírodě a rybám. Každý z nich si splnil svůj sen, jelikož dělají to, co mají tak rádi. Mají za sebou spoustu práce, ale ještě víc práce mají před sebou, jelikož podle jejích slov je vždy co zlepšovat! Když hledáte změnu a vysokou kvalitu produktu, tak určitě bych doporučil aspoň jednou vyzkoušet produkty  SCRAP BAITS, třeba budete mile překvapeni jako já.......

S pozdravem Sergej Popovič